Spotkanie z przedstawicielami Komisji Europejskiej w Brukseli 09.2006 r.
Społeczne Usługi Zatrudnienia (PES) stają się i coraz ważniejsze dla Administracji Publicznej, gdyż ich społeczny wpływ na równomierny rozwój, mobilność zatrudnionych i równouprawnienie mają fundamentalne, strategiczne znaczenie dla administracji rządowej i samorządów lokalnych.
Z opracowanych dotychczas, ale odmiennych Społecznych Usług Zatrudnienia najbardziej "zintegrowanym" systemem dla budowy pan-europejskiego systemu e-zatrudnienia jest dotychczas projekt EURES. Jednak stanowiąca jego podłoże architektura wydaje się nie w pełni odpowiadać rekomendacjom EIF od strony organizacyjnej (brak wspólnej procedury międzyrządowej, międzybranżowej i decyzyjnej), ze strony semantycznej (brak uzgodnienia pojęć i zawodów z uwzględnieniem lokalnych ontologii
międzyoperacyjnej) oraz ze strony technicznej (brak integracji wewnętrznej architektury zorientowanej na usługowość i ontologia) perspektywy.
Główną zaletą SEEMP (Single European Employment Market-Place) jest: projektowanie i implementowanie w formie konkretnego prototypu międzyoperacyjnej architektury usług społecznego e-zatrudnienie, który uwzględniałby międzyrządowe interesy i procedury decyzyjne oraz pogodzenie lokalnych profilów zawodowych i taksonomii, a także - semantyczne uzgodnienie sieci usługi.. W szczególności projekt SEEMP pozwoli rozwinąć zgodne z wymaganiami EIF architektura i specjalistyczne
interoperacyjne oprogramowanie, a także łatwe w zastosowaniu usługi typu plug-in pozwolą na to, by obecnie stosowane w poszczególnych krajach systemy, przystosowane do poszczególnych rynków pracy i baz danych były skutecznie wykorzystywane na poziomie ogólnoeuropejskim poprzez pokonywanie istniejących specyficznych ograniczą. Jako dodatek do tego typu infrastruktura informatycznej, SEEMP pozwoli na rozwinięcie usług opartych na inteligentnej wiedzy i poszukiwaniu nowych
rozwiązań dla międzyrządowych (CG) decyzji i wspólnej polityki (CG-DS), wcielając nowatorskie wskaźniki w dziedzinie zatrudniania, wysokiej jakości zarządzanie pracą i kompetentnego planowanie poprawy tych procesów. Podstawą do weryfikacji i potwierdzenia słuszności obranej drogi będą dla SEEMP działające już systemy PES na szczeblu lokalnym opracowane przez Agenzia Regionale na il Lavoro Regione Lombardia we Włoszech
www.borsalavorolombardia.net >>oraz FOREM w Belgium Wallonia
www.leforem.be >>, zintegrowany według dodatkowego scenariusza dla wymogów współpracy EURES. W oparciu o badania konkretnych zjawisk dokonane zostaną ogólne oceny zjawisk mobilności pracowników między Wschodnią i Zachodnią Europą ( Foundation Polska-Europe-Poloniawww.warszawa.mazowsze.pl >> )oceny polityki zatrudnienia na szczeblu regionalnym ( Catalunya Open Administrationwww.gencat.net/treballiindustria >>i Municipality Marseille.) Społeczne usługi zatrudnienia (PES) stają się coraz ważniejsze dla administracji publicznej, gdyż ich społeczne konsekwencje na równomierny rozwój, mobilność zatrudnionych i równouprawnienie mają coraz większe, fundamentalne, strategiczne znaczenie dla władz zarówno centralnych jak
i dla samorządów lokalnych. Stąd też znaczenie zaakceptowanego przez Komisję Europejska projektu SEEMP należy uważać za bardzo ważne dla wszystkich krajów europejskich i udział w tym projekcie stwarza dalsze perspektywy na przyszłość. MIĘDZYNARODOWY KONKURS NA HASŁO
NA TEMAT EUROPEJSKIEJ MOBILNOŚCI PRACOWNIKÓW >>>